Transport Time Critical: sprzęt dla drużyny narodowej Kataru w sportach plażowych

W dniach 27.09-01.10.2019 mieliśmy okazję wykonać zlecenie z rodzaju tych, które lubimy najbardziej: Time Critical. Było to zadanie wyjątkowo wymagające ze względu na niezwykle krótki czas realizacji, wysoką wartość przesyłki oraz specjalne wymagania transportowe. Przedmiotem zlecenia był sprzęt dla drużyny narodowej Kataru, który cechował się specyficznymi wymaganiami odnośnie do transportu. Zapraszamy do lektury krótkiego case study!

Time Critical: opis transportu

Ładunek: sprzęt sportowy dla kadry Kataru o łącznej wadze 1335 kg
Zlecenie: 27.09
Deadline: 04.10
Miejsce nadania: Myślenice
Miejsce dostarczenia: Doha
Wykorzystane środki transportu: samochód Myślenice-Kraków, samochód Kraków-Liege, samolot frachtowy Liege-Doha

Pierwszy etap transportu Time Critical

Przedmiotem transportu był sprzęt dla drużyny narodowej Kataru. Zlecenie przyjęliśmy w piątek, 27. września o godzinie 14. Pierwotnie towar miał być dostarczony do Warszawy i stamtąd bezpośrednio do Dohy, jednak oznaczało to wykroczenie poza deadline 04.10. W związku z tym podjęliśmy działanie w ekspresowym tempie: najlepszą alternatywą był przeładunek i odprawa w magazynie w Krakowie przed jego zamknięciem o godzinie 16. Do akcji wkroczył spedytor drogowy, Sylwester Janda.

Cała trudność na tym etapie polegała na tym, że mieliśmy na zorganizowanie tego wszystkiego bardzo mało czasu. Gdy udało się znaleźć transport do Krakowa, w trakcie odprawy trzeba było szukać transportu do Belgii. Pierwsza zakładana opcja oznaczała dostarczenie ładunku po terminie, a więc po zmianie strategii pieniądze zeszły na dalszy plan, choć chcieliśmy oszczędzić dodatkowych kosztów. Główną wagą zlecenia było odbycie się wysokiej rangi zawodów sportowych.

Sylwester Janda, spedytor międzynarodowy

Pod presją czasu zorganizował transport ładunku na trasie Myślenice – Kraków, tak, że z załadunkiem, przejazdem i rozładunkiem, przesyłka dotarła do celu na krótko przed zamknięciem magazynu.

W przesyłce znajdowało się 17 paczek o wymiarach od 50 x 50 x 60 cm aż po 570 x 30 x 30 cm, ważących od 20 do 55 kg. Dodatkowo transportowane były dwie palety euro ważące 350 i 400 kg.

Po dostarczeniu ładunku do Krakowa, jeszcze tego samego dnia została sporządzona dokumentacja. Następnie przeprowadzono odprawę celną i przeładunek.

Drugi etap transportu Time Critical

time critical
W transporcie Time Critical najbardziej liczy się czas

Kolejny etap transportu rozpoczął się zaraz po przeładunku w krakowskim magazynie. Przewoźnik podjął przesyłkę z magazynu w Krakowie, a następnie przetransportował ją do Liege w Belgii. Za tę część przewozu również odpowiadał Sylwek Janda. Po rozładunku, przesyłka pomyślnie przeszła kontrolę bezpieczeństwa. Można było wprowadzać ją do magazynu linii lotniczej – tą częścią zajmował się Patryk Pawlik. Towar wyleciał z LGG specjalnym frachtowcem i lądował na DOH 01.10. Oznacza to, że dotarł na miejsce 3 dni przed absolutnym deadline’em ustalonym przez zleceniodawcę na 04.10.

Wyzwania w transporcie sprzętu dla drużyny narodowej Kataru

Jak większość transportów Time Critical, tak i ten cechował się szeregiem wyzwań czyhających na spedytorów. Nie inaczej było i w tym przypadku, a najważniejsze z nich przedstawiamy poniżej.

  • bardzo krótki czas reakcji
    • Od przyjęcia zlecenia do efektywnego rozpoczęcia działań przyjmujący zlecenie Patryk Pawlik miał 2 godziny. Na realizację całego transportu mieliśmy 2 godziny w piątek 27.09 oraz kilka dni do 01.10.
  • nietypowe wymiary przesyłki
    • Przesyłka miała bardzo nietypowe wymiary. Oprócz tego, że składała się z wielu części, niektóre z nich znacząco różniły się od siebie wymiarami (od 50 cm po niemal 600 cm długości). To zróżnicowanie przyczyniało się do kolejnego wyzwania.
  • wrażliwy towar niepiętrowalny
    • Ze względu na swoją specyfikę, ładunek nie nadawał się do piętrzenia. Oznaczało to zajęcie potencjalnie dużej powierzchni, co zaś generowałoby dodatkowe koszty, których, jako spedytorzy, staramy się unikać. To zaś oznaczało kolejne wyzwanie.
  • konieczność transportu frachtowcem
    • W związku z wymiarami, przesyłka nie nadawała się do transportu liniowcem i do przewozu musieliśmy zaangażować dedykowany frachtowiec.
  • mało czasu na wykonanie zlecenia
    • Zleceniodawca ustanowił ścisły deadline, co wiązało się z ogromnym pośpiechem.

Podsumowanie transportu

Łącznie wykonanie transportu zajęło 3 dni: 27.09, 30.09 i 01.10. W organizację zaangażowanych było dwóch spedytorów uzupełniających swoje działania. Wysokiej wartości sprzęty dla kadry były podzielone na różnowymiarowe paczki (zarówno kartony, jak i palety). Transport przebiegał na trasie Myślenice-Kraków-Liege-Doha, czyli angażował międzynarodowy transport drogowy i lotniczy. Transport lotniczy z Liege odbył się dedykowanym frachtowcem, co pozwoliło na przyspieszenie wysyłki i ograniczenie kosztów. Towar dotarł do celu 01.10, w wyznaczonym przez klienta terminie odbioru, co przełożyło się na takie korzyści, jak np. oszczędności zleceniodawcy.

Zapraszamy do korzystania z usług spedycyjnych BBA Transport System. Kontakt do spedytorów:

Sylwester Janda
(+48) 508 846 163
@ s.janda@bbats.pl

Patryk Pawlik
(+48) 517 568 954
@ p.pawlik@bbats.pl

Powiązane artykuły

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Możesz użycz tych znaczników HTML tagów i atrybutów:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

4 × 1 =

*