Transport kolejowy z Chin drobnicowy i pełnokontenerowy. Kolej z Azji do EU.

Transport kolejowy z Chin rozwija się prężnie i jest coraz popularniejszą alternatywą dla transportu morskiego. Nie ma się czemu dziwić – w końcu zalet frachtu kolejowego jest wiele: należą do nich choćby krótszy czas dostawy, większe bezpieczeństwo czy mniejsza szkodliwość dla środowiska naturalnego. Dlaczego warto zdecydować się na transport kolejowy z Chin do Polski?

Transport kolejowy z Chin do Polski – podstawowe fakty

Rozwój transportu kolejowego z Chin do Europy i z Europy do Chin jest związany z ideą Nowego Jedwabnego Szlaku. Pomysł powstał w 2008 roku (wtedy podpisano porozumienie o uproszczeniu zasad przewozu kolejowego towarów, czyli  tzw. konwencję SMGS), a 7 września 2013 Przewodniczący Chińskiej Republiki Ludowej, Jinping Xi, w przemówieniu na Uniwersytecie im. Nursułtana Nazarbajewa w Astanie, mówił o pomyśle „ekonomicznego pasa wzdłuż Jedwabnego Szlaku”.

W latach 2011–2013 otwarto pierwsze regularne połączenia z Chin do Europy na trasie Chengdu–Łódź, Chongqing–Duisburg i Zhengzhou–Hamburg, które obsługiwały przede wszystkim producentów z sektora elektronicznego i samochodowego. Uruchomione składy pozwoliły na ulepszenie rozwiązań logistycznych, ustalenie procedur i zasad współpracy między przewoźnikami. Według statystyk projektu China Railway Express, dynamika przewozów kolejowych pomiędzy Chinami i Europą sukcesywnie się zwiększa. W latach 2011–2016 roczna liczba przejazdów wzrosła stukrotnie, z 17 do 1702, a w 2017 roku było to już 3673 transportów.

Transport z Chin. Dzięki połączeniom kolejowym nadeszły wyczekiwane zmiany!

Transport kolejowy z Chin drobnicowy i pełnokontenerowy
Transport kolejowy z Chin drobnicowy i pełnokontenerowy

Na przełomie kilku ostatnich miesięcy w transporcie z Dalekiego Wschodu wydarzyło się bardzo wiele. Ciągłe konkurowanie armatorów morskich między sobą doprowadziło do bankructwa Hanjin – jednego z większych operatorów kontenerowych. Pokazało też, że przez ciągłe obniżanie cen frachtów nie tylko Hanjin, ale też i inni armatorzy mieli spore problemy finansowe. Po analizie opłacalności frachtów kontenerowych z Chin, ich ceny zaczęły iść w górę już od listopada 2016 roku. Transport morski staje się mniej popularny, także dlatego, że pojawiła się alternatywa, jaką jest transport kolejowy z Chin.

Tendencja zwyżkowa cały czas się utrzymuje i nic nie wskazuje na to, żeby ceny frachtów miały iść w dół – przede wszystkim dlatego, że import i eksport są na bardzo wysokim poziomie i wciąż brakuje miejsca na statkach. Sytuacja ta powoduje że transport kolejowy z Chin zaczyna cieszyć się bardzo dużym zainteresowaniem, a liczba importerów korzystająca z tej gałęzi transportu stale rośnie. Mają na to wpływ jego niezaprzeczalne zalety: atrakcyjna cena (porównywalna z frachtem morskim) przy jednoczesnym (dwukrotnym!) skróceniu czasu dostawy, większe bezpieczeństwo i uproszczone procedury celne.

Czas to pieniądz, czyli transport kolejowy z Chin w pigułce

Transport kolejowy z Chin
Transport kolejowy z Chin

Czas to pieniądz. To powiedzenie doskonale oddaje profity, jakie wynikają ze zdecydowania się na transport kolejowy do Chin. Ceny idą w dół  i zaczynają zbliżać się do cen frachtów morskich, zarówno w transporcie pełnokontenerowym (FCL) jak i drobnicowym (LCL), co czyni go coraz bardziej atrakcyjnym, a z każdym rokiem rośnie ilość importowanych towarów. Ceny transportu kolejowego z Chin w ciągu ostatnich 5 lat spadły o ponad 100% i są już na bardzo atrakcyjnym poziomie.

Dużym plusem jest też czas transportu kolejowego. Od momentu  załadunku na pociąg, transport trawa zazwyczaj od 14 do 17 dni w zależności  od tego, na jaki terminal trafia pociąg. Poza tym wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu, operatorzy  kolejowi  tworzą połączenia kolejowe z różnych miast w Chinach. To pozwala na skrócenie drogi towaru od załadowcy do terminala kolejowego i zmniejsza koszt transportu.

Transportujemy towary z głównych Chińskich ośrodków produkcyjnych: Szanghaj, Pekin, Kanton, Shenzhen, Tiencin, Dongguan, Hangzhou, Harbin, Chengdu, Chongqing, Nankin, Suzhou, Zhengzhou, Jinan, Changchun, Changsha, Taiyuan, Xiamen, Hefei, Shenyang, Xi’an, Wuhan

Zalety transportu kolejowego z Chin – podsumowanie

Co zyskamy, jeśli zdecydujemy się na transport kolejowy z Chin? Plusów tego rozwiązania jest więcej, niż tylko oszczędność czasu. Transport kolejowy z Chin to również większa łatwość załadunku i mniejsze obciążenie środowiska, a także kilka innych plusów:

  1. Krótki czas transportu.
    Czas transportu pomiędzy terminalami jest dość zróżnicowany, zwykle jednak trwa około 14-17 dni.
  2. Brak opóźnień.
    3 odjazdy pociągów w tygodniu (w zależności od terminala) dają pewność co do daty wyruszenia towarów.
  3. Bezpieczeństwo.
    Gwarancja pełnej kontroli nad ładunkiem: od zabrania go z fabryki, aż do dostawy pod drzwi.
  4. Mała uciążliwość dla środowiska.
    Transport kolejowy jest najbardziej przyjazny środowisku, emisja dwutlenku siarki jest na pięciokrotnie niższym poziomie niż w przypadku transportu lotniczego.
  5. Łatwość załadunku.
    Transport kolejowy jest przystosowany do przewozu kontenerów i umożliwia szybki załadunek na samochód.
  6. Cena.
    Wbrew pozorom ceny transportu są atrakcyjne (szczególnie w przypadku przewozu drobnicowego) i porównywalne do cen frachtu morskiego.
SZYBKI KONTAKT

Nasi specjaliści czekają na kontakt z Twojej strony. Nie zwlekaj.

Tradycyjny kontakt ze spedytorem.
Pn. - Pt. w godz. 8:00 - 16:30

Telefon: +48 22 463 47 01
E-mail: transport@bbats.pl

Wyślij nam swoje dane, a nasz spedytor
skontaktuje się z Tobą!

 

[Głosów:5    Średnia:5/5]