Terminal Małaszewicze – centralny punkt transportu kolejowego z Chin do Unii Europejskiej

Transport kolejowy z Chin zyskuje na popularności. Na naszych oczach powstaje Nowy Jedwabny Szlak – kolej umożliwia alternatywny do dotychczasowych rozwiązań przewóz towarów z Chin do Europy. Rośnie tez liczba inwestorów, którzy decydują się na wybór drogi lądowej zamiast morskiej. Dlaczego to rozwiązanie jest tak atrakcyjne?

Transport kolejowy z Chin – idą zmiany

Terminal Małaszewicze – centralny punkt transportu kolejowego z Chin do Unii Europejskiej
Terminal Małaszewicze – centralny punkt transportu kolejowego z Chin do Unii Europejskiej

Terminal Małaszewicze – centralny punkt transportu kolejowego z Chin do Unii EuropejskiejTerminal Małaszewicze – centralny punkt transportu kolejowego z Chin do Unii Europejskiej Transport kolejowy staję się coraz bardziej popularną formą przewozu towarów z Chin do Europy. Jeszcze w 2016 roku jedynie 3,5% eksportu z Państwa Środka trafiało do nas drogą lądową. Obecnie jednak przepustowość portów, która się zmniejsza sprawia, że inwestowanie w inne szlaki będzie koniecznością.

Główne terminale w Chengdu oraz Zhongshan wysyłają coraz większą ilość pociągów, a wymiana towarowa także w eksporcie pociągiem do Chin rośnie. Zaletą którą doceniają klienci transportu towarów pociągiem jest bezpieczeństwo, szybkość oraz terminowość dostaw. Pociągi są w stanie dojechać z dwoma przystankami w ciągu dwóch tygodni, podczas gdy choćby transport z Chin do Niemiec drogą morską zajmuje 35-40 dni. Jednym z najważniejszych miejsc na tej trasie jest terminal przeładunkowy w Małaszewiczach, na którym przeładowuje się każdy kontener z Azji na tory o wymiarach europejskich. Rocznie przeładowuje się tu prawie 230000 TEU towarów i liczba ta stale rośnie, natomiast w sam terminal są inwestowane pokaźne środki finansowe. Polski terminal jest centralnym punktem całej układanki, miejscem wjazdu towarów do Unii Europejskiej.

Co warto wiedzieć o terminalu Małaszewicze?

Należący do PKP Cargo Terminal Małaszewicze jest położony na głównym szlaku tranzytowym z EU do Rosji, w środkowo-wschodniej części Polski. Odległość od przejścia granicznego z Ukrainą wynosi zaledwie 120 km, a od granicy z Białorusią – 5 km. Położenie geograficzne sprawia, że Terminal Małaszewicze idealnie łączy Europę Zachodnią z Europą Wschodnią i Azją.

Terminal Małaszewicze
Terminal Małaszewicze

Małaszewicze – szybkie fakty:

  1. 120 km do przejścia granicznego z Ukrainą
  2. 5 km do przejścia granicznego z Białorusią
  3. 1050 km do Moskwy
  4. Magistrala kolejowa E-20, Europa – Azja Wschodnia i Centralna
  5. Magistrala drogowa E-30

Przepustowość Małaszewicz rośnie

W sierpniu 2018 podpisano memorandum z władzami chińskiego miasta Zhengzhou, w którym sygnotariusze zobowiązali się m.in. do „promowania międzynarodowej współpracy logistycznej i łańcuchów dostaw w ramach polityki regionalnej Chiny-UE”. W Małaszewiczach trwają inwestycje, które mają podnosić moce przeładunkowe terminalu – do 2026 roku jego przepustowość ma wzrosnąć czterokrotnie.

Koordynujemy transport kolejowy z Chin

Transport kolejowy z Chin jest usługą do której BBA Transport System przywiązuje olbrzymią wagę. Świadczymy kompleksową usługę łącznie z odprawą celną i transport od drzwi do drzwi (door-to-door). Posiadamy możliwości przewozu kontenerów z każdego terminalu kolejowego w kraju, także z wymienionych Małaszewicz, zapewniając terminową dostawę do Klientów z fabryki w Chinach do Polski i całej Unii Europejskiej. Posiadamy sieć sprawdzonych i zaufanych agentów i potrafimy wynegocjować dla naszych Klientów atrakcyjne stawki.

W celu uzyskania bliższych informacji dotyczących transportu kolejowego z Chin oraz oferty cenowej zapraszamy do kontaktu z naszym działem handlowym.

SZYBKI KONTAKT

Nasi specjaliści czekają na kontakt z Twojej strony. Nie zwlekaj.

Tradycyjny kontakt ze spedytorem.
Pn. - Pt. w godz. 8:00 - 16:30

Telefon: +48 22 463 47 01
E-mail: transport@bbats.pl

Wyślij nam swoje dane, a nasz spedytor
skontaktuje się z Tobą!

[Głosów:1    Średnia:5/5]