Początek 2020 obfitował w złe wydarzenia, spośród których bodaj najważniejszym i dającym najbardziej odczuwalne skutki był wybuch epidemii koronawirusa z Wuhan. Na epidemii, a następnie pandemii nowego rodzaju patogenu ucierpiała każda branża, w tym także TSL. Pierwszym z poważnych problemów było wstrzymanie transportów i ograniczenie przepływu towarów do i z Chin. Kolejnym krajem dotkniętym znacznymi stratami z tytułu zachorowań i blokad była Korea Południowa, następnie Iran. W końcu koronawirus dotarł do Europy, największe szkody czyniąc we Włoszech. Teraz jednak sytuacja powoli się stabilizuje. Przykładem wzmożonej aktywności jest spedycja kolejowa, Warszawa zaś odgrywa ważną rolę w organizacji międzynarodowych transportów kolejowych.
Chińska gospodarka znów działa – gospodarka po chińskiej epidemii koronawirusa
Pomimo że pandemia jest realnym zjawiskiem paraliżującym obecnie cały świat, Chiny nie notują już nowych zachorowań. Oznacza to stopniowy powrót do normalności: wydajność fabryk ocenia się obecnie na ok. 90% stanu sprzed zamknięcia kraju. W obliczu rozmiarów chińskiego przemysłu, 90% już jest ogromną wartością, a producenci potrzebują rozprowadzania swoich towarów. Obecnie kładziony jest ogromny nacisk na szybką wysyłkę produktów do Europy – tego wymogu nie spełnia obecnie ani transport lotniczy, na który nieraz trzeba czekać wiele dni, ani morski, który sam w sobie trwa bardzo długo. Oczywistym i najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji staje się transport kolejowy Nowym Jedwabnym Szlakiem.
W obecnej sytuacji transport kolejowy z Chin to rozgrywka dla szybkich graczy. Popyt jest ogromny, ilość miejsca ograniczona i trzeba szybko podejmować decyzje, gdyż stawki ulegają nieustannym wahaniom. Przestój w Chinach dobiegł końca i teraz jest właściwy moment na sprowadzanie towarów i ekonomicznie, i szybko: transportem kolejowym.
Jako jedni z nielicznych jesteśmy w stanie dotrzeć do najodleglejszych hubów na terytorium Chin i sprawnie zorganizować transport do Europy. Stoją za nami lata doświadczeń oraz budowy sieci kontaktów wśród agencji w Europie i w Chinach, pozwalające jak najszybciej umieścić towar na pociągu jadącym do Europy.
Prosimy o kontakt z przedstawicielem firmy:
Mateusz Myszyński
? m.myszynski@bbats.pl
? (+48) 509 856 127
Dzięki nieustannie pielęgnowanej i rozbudowanej sieci kontaktów, mamy najaktualniejsze i najkorzystniejsze stawki dla naszych klientów. Pozwala nam to także na ścisłą współpracę z terminalami przeładunkowymi na trasie Szlaku. Jesteśmy w stanie w ekspresowym tempie przeładować towar w najważniejszych polskich terminalach kolejowych na samochody ciężarowe i dostarczyć je we wskazane miejsce. Jeśli importujesz towary z Chin, skontaktuj się z nami w kwestii najkorzystniejszego rozwiązania transportowego! Działaj szybko – stawki nieustannie ulegają zmianom.
NAJKORZYSTNIEJSZE STAWKI PRZEWOZOWE
Transport kolejowy z Chin – główne zalety
Szybkość:
- Czas tranzytu o 50% krótszy niż transport morski,
- Bardzo krótki czas dostawy terminal Chiny – terminal Polska,
- 3 odjazdy pociągów w tygodniu = brak opóźnień,
- Elastyczność w dostawie dzięki współpracy z wieloma terminalami kolejowymi.
Bezpieczeństwo:
- Gwarancja pełnej kontroli nad ładunkiem od zabrania z fabryki do dostawy pod drzwi,
- GPS na wagonach,
- Tracking przesyłek,
- Opieka naszych partnerów w Chinach,
- Tylko linie bezpośrednie,
- Zminimalizowana liczba przeładunków,
- Ubezpieczenie polisą All Risk.
Doświadczenie i możliwości:
- Dedykowany spedytor z wieloletnią praktyką,
- Pełna obsługa celna oraz doradztwo w sprawach celno-podatkowych,
- Własna konsola drobnicowa,
- Możliwość zabrania towarów koleją z Tajlandii i Wietnamu,
- Oferta dedykowana dla importu jak i eksportu do Chin.
Zysk:
- Atrakcyjne ceny za transport cało-kontenerowy 40 HC (sprawdź indywidualnie),
- Dla transportów drobnicowych wycena wykonywana jest indywidualnie na podstawie najaktualniejszych stawek od agentów z Chin!
Prosimy o kontakt z przedstawicielem firmy:
Mateusz Myszyński
? m.myszynski@bbats.pl
? (+48) 509 856 127
Spedycja kolejowa Warszawa – transport kolejowy do i z Chin
Transport kolejowy jest obecny w Europie od lat. Jako transport wewnątrzwspólnotowy (wewnątrz Unii Europejskiej) i międzynarodowy (do Rosji, krajów byłego ZSRR) jest jednym z popularniejszych rozwiązań w transporcie masowym. W 2019 po polskich torach zostało przewiezione 236 milionów ton towarów na średnią odległość 236 kilometrów. Wśród przewoźników dominuje PKP Cargo (niemal 52% udziału w rynku), DB Cargo Polska, Captrain Polska i PCC Intermodal. Towary, które najczęściej przewozimy koleją w Polsce (zgodnie z danymi z 2019 roku) to:
- węgiel kamienny, brunatny, ropa naftowa i gaz ziemny – 68 mln ton
- rudy metali, produkty górnictwa i kopalnictwa – 49,5 mln ton
- koks, brykiety, produkty rafinacji ropy naftowej – 21 mln ton
- chemikalia, produkty chemiczne – 8 mln ton
- metale, wyroby metalowe gotowe – 7 mln ton
- inne (w tym drobnica) – 25 mln ton
Z wymienionych kategorii możemy mówić o dużym prawdopodobieństwie, że większość towarów z kategorii “inne” pochodzi z Chin. I nie mówimy tutaj o transportach morskich do Gdańska, przeładowanych na kolej i puszczonych w świat. Polska jest bowiem jednym z głównych punktów na Nowym Jedwabnym Szlaku – inwestycji chińskiego rządu mającej na celu otworzenie nowego, efektywnego i szybkiego połączenia Chin z Europą. Swój początek Szlak ma w chińskich hubach logistycznych i przebiega dwiema trasami:
- Chiny (Wuhan) → Rosja → Białoruś → Polska
- Chiny (Wuhan) → Kazachstan → Rosja → Białoruś → Polska
W obu tych trasach z punktu widzenia polskich firm spedycyjnych i polskich importerów najważniejsze są dwa punkty: Chiny i Polska. Najważniejsze terminale kolejowe w Polsce to:
- Małaszewicze
- Sławków
- Warszawa
- Łódź
SKONTAKTUJ SIĘ ZE SPEDYTOREM KOLEJOWYM
Spedycja kolejowa Warszawa – możliwości importu z Chin
Import z Chin może odbywać się trzema drogami: morską, lotniczą i kolejową. A przynajmniej mógł. W związku z sytuacją powstałą po wybuchu epidemii SARS-CoV-19, praktycznie przestał funkcjonować transport lotniczy cargo do i z Chin. Loty odbywają się nieregularnie, są skrajnie obłożone, a ceny frachtów zmieniają się w ciągu kilku godzin. Dodatkowo opóźnienia w lotach stanowią czynnik mogący generować u przedsiębiorców szczególne straty. Są to bowiem dodatkowe koszta magazynowania, przestoje na liniach produkcyjnych, zastoje w sprzedaży. W tym świetle zdecydowanie zyskują pozostałe środki transportu: kolej i statki.
Transport drogą morską jest ekonomiczny, jednak trwa długo. Kontener z Szanghaju do Polski może podróżować nawet miesiąc. Pomimo niskich kosztów, wielu importerów nie może sobie pozwolić na tak długie oczekiwanie, stąd coraz więcej osób zwraca wzrok w stronę kolei i Nowego Jedwabnego Szlaku. Pociąg pokonuje tę trasę w czasie od 7 do 14 dni (do daty publikacji tego artykułu rekordem marca było 10 dni od nadania do dostarczenia przesyłki – 18.03), co wpływa na jego atrakcyjność.
Sytuacja się stabilizuje – spedycja kolejowa Warszawa
Stabilizująca się sytuacja w Chinach jest dobrym prognostykiem dla transportu do i z Europy. Niedawno świat obiegła wieść o pierwszym dniu bez nowych zakażeń koronawirusem SARS-CoV-2 w Wuhan, pierwszym ognisku pandemii. Jednocześnie w innych prowincjach wskaźniki również znacząco się obniżyły, co spowodowało odżycie gospodarcze regionu. Centra produkcyjne, operatorzy logistyczni i przewoźnicy znowu pracują, wyprowadzając chińską gospodarkę na prostą.
Szczególnym powodzeniem w transporcie cieszy się obecnie drobnica – nieduże ładunki, które można wysłać z towarami innych nadawców. Transport kolejowy jest świetną alternatywą dla transportu lotniczego – obecnie funkcjonującego z dużymi trudnościami – oraz transportu morskiego, w którym na przesyłkę trzeba czekać ponad miesiąc.
Transport Nowym Jedwabnym Szlakiem jest obecnie najpopularniejszym rozwiązaniem chociażby przy realizacji zamówień z platformy zakupowej Aliexpress.
Spedycja kolejowa stwarza możliwości przewozu również ładunków całokontenerowych, w tym ponadnormatywnych. Wysyłka kolejowa jest świetnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców z obu końców Szlaku.
Koszty transportu kolejowego z Chin do Polski
Niestety zasadą jest, że popyt winduje ceny. Ze względu na lawinowy wzrost zainteresowania transportem kolejowym do i z Chin, stawki również ulegają stałym fluktuacjom. Precyzyjnie określona cena jednego transportu może nie mieć zastosowania do takiego samego transportu kilka dni później. Szansą na miarodajną ocenę kosztów, które będzie trzeba ponieść w związku z transportem Nowym Jedwabnym Szlakiem stwarzają kalkulatory transportowe, jak na przykład chinatraintransport.com – na bieżąco aktualizowany kalkulator stworzony przez BBA Transport System.
Kalkulator bazuje na aktualnych stawkach oraz oferuje możliwość rozszerzenia wyceny o przewidywane opłaty dodatkowe, opłaty celne i ubezpieczenia. Przekłada się to na możliwie pewne określenie ceny transportu.
Innym sposobem określenia kosztu przewozu towaru koleją z Chin do Polski jest bezpośredni kontakt z pracownikami BBA Transport System. W tym kryzysowym okresie, utrzymujemy stałą współpracę z zaufanymi i sprawdzonymi agentami na terenie Chin. Dzięki temu dysponujemy najświeższymi informacjami, oferujemy konkurencyjne stawki i możemy dostarczyć klientowi najkorzystniejsze rozwiązanie transportowe. BBA Transport System jest wiodącą warszawską spedycją kolejową, wspierającą klientów w działaniach logistycznych, z którą współpraca sama w sobie jest wartością dodaną.
Kontakt ze spedytorami BBA Transport System
Spedytorzy BBA Transport System stale czuwają nad stanem transportów organizowanych koleją z Azji. Współpraca z nami oznacza nieprzerwany dostęp do informacji na temat aktualnego położenia oraz postępów transportu. Jeśli chcesz szybko i sprawnie skorzystać z najpewniejszej obecnie formy transportu z Chin do Polski, skontaktuj się z nami! Dział spedycji kolejowej BBA Transport System organizuje połączenia z każdego centrum logistycznego z dostępem do trakcji kolejowej i terminali przeładunkowych w Polsce. Skontaktuj się z nami i korzystaj z najpopularniejszego rodzaju transportu, który pomoże postawić światową gospodarkę na nogi.