ul. Lucerny 80, 04-687 Warszawa

miejsce na wersje językowe

Transport fotowoltaiki z Chin. Elektrownia słoneczno-wiatrowa - panele fotowoltaiczne i turbiny wiatrowe.
Transport fotowoltaiki – oferta specjalna na transport paneli fotowoltaicznych
3 września, 2020
Transport drogowy z Chin. Grafika przedstawia ciężarówkę i załadunek podczas realizacji historycznego dla BBA Transport System transportu drogowego z Chin.
Transport drogowy z Chin – historyczny transport BBA Transport System
9 września, 2020

Spedycja kontenerowa w oczywisty sposób przede wszystkim kojarzy się z transportem morskim. Jak udowadnialiśmy już wiele razy, skojarzenie jest tylko częściowo słuszne. Kontener jest wszakże bardzo uniwersalnym narzędziem służącym do przewozu towarów. Spedycja kontenerowa, pomimo że tradycyjnie wiązana z transportem morskim, organizuje również transporty kolejowe i lotnicze. Zapraszamy do zapoznania się z możliwościami transportu w ramach spedycji kontenerowej.

Na czym polega spedycja? Transport całokontenerowy i transport drobnicowy

Spedycja kontenerowa. Pracownik magazynowy dokonuje kontroli kontenera.
Kontener jest głównym narzędziem wykorzystywanym do przewozu dóbr w transporcie cargo.

Spedycja jest działaniem mającym na celu organizację procesu transportowego. Spedytor rozpoczyna swoje działania w momencie kontaktu z klientem: na podstawie przedstawionych przez klienta informacji dokonuje wstępnej wyceny usługi. Na wycenę składają się:

  • rodzaj wykonywanego transportu (FCL/LCL)
  • terminy realizacji usługi
  • stawki przewoźników
  • długość trasy
  • ubezpieczenie i nadzór towaru
  • koszty dodatkowe

Po przedstawieniu wstępnej wyceny i akceptacji jej przez klienta, spedytor przystępuje do działania. Organizacja transportu to kontakt z agentami zagranicznymi, nadzór pracy załadowców i przewoźników, kontakty z agencjami celnymi oraz nieustanne czuwanie nad powodzeniem wszystkich elementów procesu. To spedytor odpowiada za bieżące aktualizowanie sytuacji i informowanie klienta o postępach transportu.

WYCEŃ SWÓJ TRANSPORT ZE SPEDYTOREM

Rola i rodzaje kontenerów wykorzystywanych w spedycji kontenerowej

Głównym narzędziem transportowym spedycji kontenerowej jest – i nie ma w tym wielkiego zaskoczenia – kontener. Do transportu międzynarodowego wykorzystuje się kilka podstawowych rodzajów: standardowych DV, podwyższonych HC i specjalistycznych.

W transporcie dominują dwa rozmiary kontenerów: 20′ i 40′. Kontenery 20′ mają zastosowanie zarówno w transporcie kolejowym, jak i morskim, natomiast kontenery 40′ znajdują zastosowanie tylko w transporcie morskim.

Spedycja kontenerowa. Kontener przeładowywany na składzie w Sławkowie. Dźwig opuszcza kontener na ciężarówkę gotową do dalszego transportu przesyłki.
Te same kontenery mogą być przewożone różnymi środkami transportu.

Kontener jest przystosowany do transportu intermodalnego, to znaczy: może być transportowany różnymi środkami transportu. W formie jest metalowym pudłem o wymiarach 20/40 stóp i szerokości 8 stóp. Standardowo ma 8,6 stóp wysokości, a w wariancie High Cube 9,6 stóp. Standardowy udźwig kontenera to 28,5 tony. Wykorzystanie kontenera ułatwia transport i składowanie: przewożone kontenerem ładunki są osłonięte od warunków pogodowych i zabezpieczone przed zewnętrznymi czynnikami mechanicznymi. Dodatkowo dzięki ujednoliceniu konstrukcji, towary przewożone w kontenerach można w łatwy sposób piętrzyć i przechowywać w składach.

Kontenery lotnicze różnią się od kontenerów uniwersalnych tym, że są dostosowane do przewozu w ładowni samolotów transportowych. Mają więc inny system mocowania, inną pojemność i udźwig. W transporcie lotniczym występuje inny niż w transporcie morskim i kolejowym przelicznik objętości do masy (CBM), dlatego zazwyczaj wykorzystuje się je do mniejszych i lżejszych przesyłek.

Jako międzynarodowa firma spedycyjna oferujemy kompleksową obsługę przesyłek z wykorzystaniem kontenerów. Obsługujemy połączenia morskie, lotnicze i kolejowe na całym świecie. Jesteśmy jednym z największych polskich spedycji kontenerowych obsługujących połączenia kolejowe z Chin.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI I SPRAWDŹ KOSZT TRANSPORTU KONTENERA

FCL czy LCL? Na czym polega różnica między dwiema głównymi metodami transportu towarów?

FCL i LCL są powszechnie używanymi w spedycji skrótami oznaczającymi ładunek całokontenerowy (FCL – Full Container Load) i drobnicowy (LCL – Less Container Load). Oba te rozwiązania mają swoje plusy i minusy, a sprawdzają się w odmiennych sytuacjach.

FCL najlepiej sprawdza się w następujących sytuacjach:

  • podwyższony priorytet przesyłki
    • uniknięcie konsolidacji ładunku, szybsza odprawa, sprawniejsza logistyka
  • duże ilości ładunku dla jednego zleceniodawcy
    • uniknięcie problemu dopakowywania do innych kontenerów
  • potrzeba zabezpieczenia ładunku
    • towar wrażliwy, który mógłby zostać uszkodzony w transporcie drobnicowym
  • konieczność składowania
    • gdy wiadomo, że trzeba będzie na jakiś czas zmagazynować towar, a z innych powodów nie opłaca się wynajmować miejsca w magazynie

FCL z reguły polecamy klientom, którzy wykonują stałe dostawy dużego wolumenu ładunków. To rozwiązanie sprzyja regularności, bezpieczeństwu i pozwala szacować i utrzymywać koszty na względnie stałym poziomie.

SPRAWDŹ, ILE MOŻE KOSZTOWAĆ KOLEJOWY KONTENER Z CHIN

Transport Drogowy do Anglii Spedycja Międzynarodowa
Przesyłki drobnicowe można realizować każdym rodzajem transportu. Szczególnym powodzeniem cieszą się na krótszych dystansach.

LCL najlepiej sprawdza się w następujących przypadkach:

  • zapas czasu na realizację dostawy
    • doładunki nieraz wymagają optymalizacji tras – drobnica często pokonuje trasę w dłuższym czasie niż ładunek całokontenerowy
  • ograniczony budżet
    • drobnica pozwala zaoszczędzić środki finansowe poprzez „dołączenie” przesyłki do innego kontenera
  • małe ilości towaru
    • kiedy nie opłaca się wynajmować całego kontenera z powodu niedużej objętości/małej wrażliwości przesyłki

LCL polecamy klientom, którzy muszą przetransportować nieduże ilości towaru i preferują niedrogie rozwiązania.

POZNAJ KOSZT TRANSPORTU DROBNICY MORSKIEJ

Spedycja kontenerowa BBA Transport System – rozwiązania dedykowane klientom

W BBA Transport System jako nasz główny cel stawiamy satysfakcję klienta. Z tego powodu dbamy o pełne bezpieczeństwo przesyłek i sprawny transport kontenerów. Obsługujemy połączenia ze wszystkimi krajami europejskimi. Jesteśmy jednym z głównych operatorów logistycznych oferujących spedycję kontenerową Nowym Jedwabnym Szlakiem. Transportowane przez nas kontenery objęte są ubezpieczeniem ALL-RISK pozwalającym minimalizować ewentualne straty powstałe w wyniku sytuacji losowych. Zachęcamy do kontaktu i sprawdzenia możliwości skorzystania ze spedycji kontenerowej!

 

 

Mateusz Myszyński

Kierownik Działu Handlowego

Jeśli mówimy o miejscach, w których mogłem rozwinąć skrzydła, to BBA Transport System zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o pracę drużynową i zarządzanie zespołem. Dział Handlowy to zwarta i gotowa do działania drużyna – wszyscy znamy swoje role i współpracujemy ze sobą w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. Praca w sprzedaży wiąże się z nawiązywaniem trwałych relacji opartych na zaufaniu. Żeby zaufał mi klient, najpierw musi ufać mi mój zespół.

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.