ul. Lucerny 80, 04-687 Warszawa

miejsce na wersje językowe

Transport fotowoltaiki z Chin. Elektrownia słoneczno-wiatrowa - panele fotowoltaiczne i turbiny wiatrowe.
Transport fotowoltaiki – oferta specjalna na transport paneli fotowoltaicznych
3 września, 2020
Transport drogowy z Chin. Grafika przedstawia ciężarówkę i załadunek podczas realizacji historycznego dla BBA Transport System transportu drogowego z Chin.
Transport drogowy z Chin – historyczny transport BBA Transport System
9 września, 2020

Spedycja kontenerowa w oczywisty sposób przede wszystkim kojarzy się z transportem morskim. Jak udowadnialiśmy już wiele razy, skojarzenie jest tylko częściowo słuszne. Kontener jest wszakże bardzo uniwersalnym narzędziem służącym do przewozu towarów. Spedycja kontenerowa, pomimo że tradycyjnie wiązana z transportem morskim, organizuje również transporty kolejowe i lotnicze. Zapraszamy do zapoznania się z możliwościami transportu w ramach spedycji kontenerowej.

Na czym polega spedycja? Transport całokontenerowy i transport drobnicowy

Spedycja kontenerowa. Pracownik magazynowy dokonuje kontroli kontenera.
Kontener jest głównym narzędziem wykorzystywanym do przewozu dóbr w transporcie cargo.

Spedycja jest działaniem mającym na celu organizację procesu transportowego. Spedytor rozpoczyna swoje działania w momencie kontaktu z klientem: na podstawie przedstawionych przez klienta informacji dokonuje wstępnej wyceny usługi. Na wycenę składają się:

  • rodzaj wykonywanego transportu (FCL/LCL)
  • terminy realizacji usługi
  • stawki przewoźników
  • długość trasy
  • ubezpieczenie i nadzór towaru
  • koszty dodatkowe

Po przedstawieniu wstępnej wyceny i akceptacji jej przez klienta, spedytor przystępuje do działania. Organizacja transportu to kontakt z agentami zagranicznymi, nadzór pracy załadowców i przewoźników, kontakty z agencjami celnymi oraz nieustanne czuwanie nad powodzeniem wszystkich elementów procesu. To spedytor odpowiada za bieżące aktualizowanie sytuacji i informowanie klienta o postępach transportu.

WYCEŃ SWÓJ TRANSPORT ZE SPEDYTOREM

Rola i rodzaje kontenerów wykorzystywanych w spedycji kontenerowej

Głównym narzędziem transportowym spedycji kontenerowej jest – i nie ma w tym wielkiego zaskoczenia – kontener. Do transportu międzynarodowego wykorzystuje się kilka podstawowych rodzajów: standardowych DV, podwyższonych HC i specjalistycznych.

W transporcie dominują dwa rozmiary kontenerów: 20′ i 40′. Kontenery 20′ mają zastosowanie zarówno w transporcie kolejowym, jak i morskim, natomiast kontenery 40′ znajdują zastosowanie tylko w transporcie morskim.

Spedycja kontenerowa. Kontener przeładowywany na składzie w Sławkowie. Dźwig opuszcza kontener na ciężarówkę gotową do dalszego transportu przesyłki.
Te same kontenery mogą być przewożone różnymi środkami transportu.

Kontener jest przystosowany do transportu intermodalnego, to znaczy: może być transportowany różnymi środkami transportu. W formie jest metalowym pudłem o wymiarach 20/40 stóp i szerokości 8 stóp. Standardowo ma 8,6 stóp wysokości, a w wariancie High Cube 9,6 stóp. Standardowy udźwig kontenera to 28,5 tony. Wykorzystanie kontenera ułatwia transport i składowanie: przewożone kontenerem ładunki są osłonięte od warunków pogodowych i zabezpieczone przed zewnętrznymi czynnikami mechanicznymi. Dodatkowo dzięki ujednoliceniu konstrukcji, towary przewożone w kontenerach można w łatwy sposób piętrzyć i przechowywać w składach.

Kontenery lotnicze różnią się od kontenerów uniwersalnych tym, że są dostosowane do przewozu w ładowni samolotów transportowych. Mają więc inny system mocowania, inną pojemność i udźwig. W transporcie lotniczym występuje inny niż w transporcie morskim i kolejowym przelicznik objętości do masy (CBM), dlatego zazwyczaj wykorzystuje się je do mniejszych i lżejszych przesyłek.

Jako międzynarodowa firma spedycyjna oferujemy kompleksową obsługę przesyłek z wykorzystaniem kontenerów. Obsługujemy połączenia morskie, lotnicze i kolejowe na całym świecie. Jesteśmy jednym z największych polskich spedycji kontenerowych obsługujących połączenia kolejowe z Chin.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI I SPRAWDŹ KOSZT TRANSPORTU KONTENERA

FCL czy LCL? Na czym polega różnica między dwiema głównymi metodami transportu towarów?

FCL i LCL są powszechnie używanymi w spedycji skrótami oznaczającymi ładunek całokontenerowy (FCL – Full Container Load) i drobnicowy (LCL – Less Container Load). Oba te rozwiązania mają swoje plusy i minusy, a sprawdzają się w odmiennych sytuacjach.

FCL najlepiej sprawdza się w następujących sytuacjach:

  • podwyższony priorytet przesyłki
    • uniknięcie konsolidacji ładunku, szybsza odprawa, sprawniejsza logistyka
  • duże ilości ładunku dla jednego zleceniodawcy
    • uniknięcie problemu dopakowywania do innych kontenerów
  • potrzeba zabezpieczenia ładunku
    • towar wrażliwy, który mógłby zostać uszkodzony w transporcie drobnicowym
  • konieczność składowania
    • gdy wiadomo, że trzeba będzie na jakiś czas zmagazynować towar, a z innych powodów nie opłaca się wynajmować miejsca w magazynie

FCL z reguły polecamy klientom, którzy wykonują stałe dostawy dużego wolumenu ładunków. To rozwiązanie sprzyja regularności, bezpieczeństwu i pozwala szacować i utrzymywać koszty na względnie stałym poziomie.

SPRAWDŹ, ILE MOŻE KOSZTOWAĆ KOLEJOWY KONTENER Z CHIN

Transport Drogowy do Anglii Spedycja Międzynarodowa
Przesyłki drobnicowe można realizować każdym rodzajem transportu. Szczególnym powodzeniem cieszą się na krótszych dystansach.

LCL najlepiej sprawdza się w następujących przypadkach:

  • zapas czasu na realizację dostawy
    • doładunki nieraz wymagają optymalizacji tras – drobnica często pokonuje trasę w dłuższym czasie niż ładunek całokontenerowy
  • ograniczony budżet
    • drobnica pozwala zaoszczędzić środki finansowe poprzez „dołączenie” przesyłki do innego kontenera
  • małe ilości towaru
    • kiedy nie opłaca się wynajmować całego kontenera z powodu niedużej objętości/małej wrażliwości przesyłki

LCL polecamy klientom, którzy muszą przetransportować nieduże ilości towaru i preferują niedrogie rozwiązania.

POZNAJ KOSZT TRANSPORTU DROBNICY MORSKIEJ

Spedycja kontenerowa BBA Transport System – rozwiązania dedykowane klientom

W BBA Transport System jako nasz główny cel stawiamy satysfakcję klienta. Z tego powodu dbamy o pełne bezpieczeństwo przesyłek i sprawny transport kontenerów. Obsługujemy połączenia ze wszystkimi krajami europejskimi. Jesteśmy jednym z głównych operatorów logistycznych oferujących spedycję kontenerową Nowym Jedwabnym Szlakiem. Transportowane przez nas kontenery objęte są ubezpieczeniem ALL-RISK pozwalającym minimalizować ewentualne straty powstałe w wyniku sytuacji losowych. Zachęcamy do kontaktu i sprawdzenia możliwości skorzystania ze spedycji kontenerowej!

 

 

Mateusz Myszyński

Kierownik Działu Handlowego

Jeśli mówimy o miejscach, w których mogłem rozwinąć skrzydła, to BBA Transport System zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o pracę drużynową i zarządzanie zespołem. Dział Handlowy to zwarta i gotowa do działania drużyna – wszyscy znamy swoje role i współpracujemy ze sobą w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. Praca w sprzedaży wiąże się z nawiązywaniem trwałych relacji opartych na zaufaniu. Żeby zaufał mi klient, najpierw musi ufać mi mój zespół.