W Dzień Dziecka, 01.06.2021, rozpoczęliśmy ogólnopolską akcję dobroczynną, którą nazwaliśmy #TSLpomaga. To nasze podejście do CSR (Corporate Social Responsibility), ale też oddolna inicjatywa pracowników. Co udało się nam osiągnąć? Na czym polega akcja? Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami… i dołączania do nas!
#TSLpomaga – prosty hashtag i ważna sprawa!
Ten prosty hashtag jest symbolem wielkiej internetowej akcji pomocy dzieciom. Zapoczątkowaliśmy akcję, która ma na celu zjednoczenie wszystkich osób i organizacji związanych z branżą TSL pod sztandarem dobroczynności.
Jest to działanie czysto CSRowe (CSR lub Corporate Social Responsibility – programowa dobroczynność organizacji), bez nastawienia na zawłaszczenie marketingowe. #TSLpomaga do nikogo nie należy, dlatego może dołączyć się absolutnie każdy.
Maciej Ostrowski, pomysłodawca akcji
Symbolem akcji jest hashtag #TSLpomaga – narzędzie pozwalające na szybką identyfikację oraz łatwe śledzenie przebiegu. Warto z niego korzystać, ponieważ większość inicjatywy przebiega w mediach społecznościowych!
#TSLpoaga – na czym polega challenge?
Challenge jest bardzo prosty i mogą w nim brać udział zarówno ludzie, jak i organizację. Cała zabawa sprowadza się do czterech punktów:
- Oznacz kogoś, kto nominował Cię do podjęcia wyzwania
- Wskaż organizację, którą zamierzasz wesprzeć – dom dziecka, fundację, instytucję itd. – i ją wesprzyj
- Udostępnij nagranie, jak wypijasz szklankę soku z cytryny (nie musisz hamować swojej reakcji, to nie Order Uśmiechu!)
- Nominujesz (co najmniej) trzy osoby/organizacje, które zapraszasz do podjęcia wyzwania
Trzeba jeszcze pamiętać, żeby każdorazowo użyć hashtagu #TSLpomaga! Do wykonania zadania potrzebne są jedynie media społecznościowe. Jeśli nie ma się Facebooka, można skorzystać z dowolnego innego medium. Wtedy ważne, żeby powiadomić nominowaną osobę/organizację, że została nominowana! Docelowo zamierzamy uruchomić monitoring hashtagu i agregować jego użycia na stronie www.tslpomaga.pl.
Jak BBA Transport System zaangażowało się w akcję?
Popchnęliśmy pierwszą kostkę domino!
Cała akcja wykiełkowała jako zwykły pomysł, żeby w dzień dziecka wspomóc dom dziecka potrzebujący pomocy. Jako placówkę, która otrzyma nasze wsparcie, wytypowaliśmy Dom Matki i Dziecka im. Jana Pawła II w Jasieńcu Iłżeckim Dolnym. Ponieważ Dom przechodzi gruntowny remont, zdecydowaliśmy się przekazać podopiecznym vouchery do Castoramy. W zbiórce udział brali tylko pracownicy firmy (frekwencja wyniosła 100%!), a Zarząd zaokrąglił kwotę do pełnych 10.000 złotych!
By przekazać datek, reprezentacja firmy udała się w podróż do placówki rano w Dzień Dziecka. Na miejscu kadra oprowadziła nas po budynku, przedstawiła stan prac, opowiedziała nam o codzienności dziecka w ośrodku. Na koniec, przy nagrywaniu challenge’u i wypijaniu soku z cytryny (nemesis pomysłodawcy akcji!) towarzyszyli nam podopieczni placówki. Do dalszej zabawy zaprosiliśmy firmy: Wifron, FM Logistic, New Wave International Cargo i Expeditors Polska. Zobaczcie nagranie i zdjęcia (galeria pojawi się tu wkrótce)!
Czy mogę dołączyć do akcji?
#TSLpomaga jest szeroko zakrojoną akcją, dlatego zachęcamy każdego do udziału! Jeśli chcesz pomóc dzieciom, nie musisz czekać na nominację. Wystarczy, że wykonasz zadanie i nominujesz kogoś do dalszego działania! Zachęcamy do tego, by w akcji brały udział zarówno organizacje, jak i osoby prywatne. Im nas więcej, tym więcej dobra uczynimy!