Nowoczesny kontenerowiec Ever Alot to pierwszy statek transportowy, który przekroczył próg 24 tys. TEU. Warto nadmienić, że wartość jednego TEU równa się długości 20 stóp kontenerowca. Oznacza to, że Ever Alot jest naprawdę ogromny, co oznacza, że umożliwia przewożenie drogą morską naprawdę dużych ilości towarów.
Jeszcze do niedawna kontenerowce o powierzchni 24 tys. TEU były tylko koncepcją na przyszłość – aktualnie transport morski z Chin przechodzi prawdziwy renesans, główne ze względu na znacznie większe możliwości przewozowe. Przewożąc kontener z Chin, można obecnie zdecydować się na tranzyt z użyciem kontenerowca MSC Tessa, który jest jeszcze większy od Ever Alot. To nie lada ciekawostka, gdyż ta jednostka ma aż o 112 slotów na kontener z Chin więcej!
Ever Alot a MSC Tessa – jakie są różnice?
Jeśli chodzi o transport z Chin – ten realizowany jest obecnie przez różnego rodzaju kontenerowce, które charakteryzują się objętością na poziomie 10-15 TEU. Nowoczesne statki Ever Alot i MSC Tessa to rekordziści w kwestii objętości, gdzie maksymalna pojemność oscyluje na granicy 24 tys. TEU. W nowoczesnym modelu kontenerowca MSC Tessa zastosowano zmiany konstrukcyjne w nadbudówce oraz maszcie radiowym, dzięki czemu pozyskano dodatkową powierzchnię do transportu towarów, np. na kontener z Chin.
Podsumowując: wraz z rozwojem nowoczesnych technologii powstają coraz to lepsze i większe kontenerowce, jak np. MSC Tessa, który jest wynikiem projektu Megamax. Z ciekawostek, warto wspomnieć, że firma produkująca kontenerowce ma w planach zrealizować aż 4 takie jednostki dla szwajcarskich linii przewozowych związanych z transportem morskim.
Specjalizujemy się w transporcie kontenerów z Chin. Jeżeli masz jakieś pytania-skontaktuj się z nami.