ul. Lucerny 80, 04-687 Warszawa

miejsce na wersje językowe

kontenerowiec w porcie
Kod CN (Combined Nomenclature) – przewodnik po klasyfikacji towarów
27 listopada, 2023
Wypadek na DK3 – ciężarówka z turbiną wiatrową zahaczyła o wiadukt! Konstrukcja zawaliła się
29 grudnia, 2023

Kanał Sueski zablokowanny!

21 grudnia, 2023

    W piątek 15.12.2023 ruch Huti zaatakował na Moru Czerwonym (przez które statki wpływają do Kanału Sueskiego) dwa statki – MSC Palatium III (2546 TEU) i kontenerowiec Al Jasrah (14 993 TEU) należący do Hapag-Lloyd AG.

    W związku z tym najwięksi armatorzy na świecie, Maersk, MSC oraz CMA oraz Hapag-Lloyd i Yang Ming ogłosili, że zawieszają transport przez Morze Czerwone – na ten moment armatorzy nie są w stanie określić, jak długo sytuacja będzie utrzymywała.

    Statki będą płynąć dookoła Afryki, co wydłuży czas realizacji o około 15 dni oraz podniesie koszty transportu zarówno w gałęzi morskiej, jak i pozostałych gałęziach transportu kolejowej oraz lotniczej ze względu na przekierowanie przez Klientów swoich wolumenów przed Chińskim Nowym Rokiem.

    Pamiętając o doświadczeniach poprzedniej blokady Kanału Sueskiego, (aktualna sytuacja wygląda poważniej, ponieważ wszystko na to wskazuje, że potrwa dłużej niż 6 dni) sytuacja na morzu może mieć również wpływ na przepustowość pozostałych gałęzi transportowych – mowa o ładunkach lotniczych i kolejowych.

    Blokada kanału może mieć również wpływ na globalną gospodarkę kontenerową na całym świecie –> może brakować kontenerów pod export, co również spowoduje wydłużenie czasu realizacji transportów.

    Jeżeli mają Państwo aktualne ładunki do realizacji, to doradzamy użycie transportu kolejowego, który w tym momencie działa bez zastrzeżeń. Zachęcamy do awizacji zleceń z możliwie jak największym wyprzedzeniem, ponieważ sytuacja jest bardzo dynamiczna.

    Jesteśmy w stałym kontakcie z agentami oraz armatorami. Na bieżąco będziemy informować o dalszym rozwoju tej sytuacji. 

    28 lutego, 2025

    Bezpieczeństwo transportu: Klucz do efektywności i zaufania w branży logistycznej

    Bezpieczeństwo w transporcie to nie tylko kwestia przestrzegania przepisów, ale również dbania o dobro ludzi, towarów i środowiska. W obliczu rosnącej liczby transportów oraz coraz bardziej wymagających warunków pracy, zapewnienie bezpiecznych warunków staje się nie tylko obowiązkiem, ale i strategiczną decyzją dla każdej firmy w branży logistycznej.
    Mateusz Myszyński

    Kierownik Działu Handlowego

    Jeśli mówimy o miejscach, w których mogłem rozwinąć skrzydła, to BBA Transport System zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o pracę drużynową i zarządzanie zespołem. Dział Handlowy to zwarta i gotowa do działania drużyna – wszyscy znamy swoje role i współpracujemy ze sobą w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. Praca w sprzedaży wiąże się z nawiązywaniem trwałych relacji opartych na zaufaniu. Żeby zaufał mi klient, najpierw musi ufać mi mój zespół.