ul. Lucerny 80, 04-687 Warszawa

miejsce na wersje językowe

Project Cargo – jak radzić sobie z ładunkami ponadgabarytowymi?
18 lipca, 2019
Transport międzynarodowy. Statek towarowy ładowany z nabrzeża.
Transport morski z Chin – poradnik transportowy i opis dokumentów
2 sierpnia, 2019

Transport drogowy nie polega jedynie na położeniu towaru na pakę i oddelegowaniu go do celu podróży. Zorganizowanie przewozu towarów często zbudowane jest z wielu czynności i procedur, które składają się na finalną realizację zlecenia. W BBA Transport System dbamy o to, by nasza praca była uporządkowana i przejrzysta, a organizacja transportu jasna dla klienta. Z tego powodu zapraszamy do przeczytania krótkiego artykułu na temat tego, jak wygląda proces logistyczny.

Proces logistyczny w transporcie drogowym

Transport drogowy, jako podstawowa i najpowszechniejsza metoda transportu, stanowi dobrą podstawę do zrozumienia rządzących spedycją praw i procedur. Żeby łatwiej przekazać wiedzę, podzieliliśmy opis procesu na pięć punktów. Spośród nich każdy skupia się na konkretnym zagadnieniu. Każde zagadnienie jest uporządkowane według kolejności procedowania i poświęcamy mu kilka zdań, by przybliżyć jego naturę. Zapraszamy do lektury!

1. Zgłoszenie i ocena zlecenia transportowego

Proces logistyczny rozpoczyna się już w momencie, w którym klient zgłasza zapytanie do działu handlowego. Po odebraniu go, pracownik działu dokonuje wyboru odpowiedniego środka i gałęzi transportu. Kieruje się przy tym wymogami dotyczącymi przewożonego towaru, charakterystyki krajów nadania i dostawy oraz preferencjami klienta. Domyślnie wyszukiwane jest rozwiązanie najkorzystniejsze, w którym transport będzie dokonany w najlepszych warunkach.

2. Wycena transportu i przygotowanie oferty

Przedstawiciel działu handlowego musi skonsultować zlecenie ze spedytorem. Pracownik odpowiedniego działu operacyjnego przekazuje handlowcowi potrzebne informacje (takie jak szacowany koszt realizacji) w oparciu o dane, którymi dysponuje. Przy konstruowaniu oferty brane są pod uwagę:

  • dystans do przewiezienia przesyłki
  • kraje załadunku/rozładunku
  • wymagane ograniczenie czasowe
  • dodatkowe ubezpieczenia
  • koszty dodatkowe (na przykład przeprawy, płatne przejazdy, konwoje, opłaty terminalowe, odprawy celne itp.).

Gdy wszystko jest już ustalone, pracownik działu handlowego przedstawia gotową ofertę klientowi. Na tym etapie ustala się końcowe szczegóły, takie jak data załadunku bądź rozładunku i inne dodatkowe wymogi.

3. Przydzielenie opiekuna i procesowanie zlecenia

Gdy oferta spotkała się z pełną akceptacją i nie ma co do niej uwag, zleceniu zostaje przypisany dedykowany opiekun-spedytor. Do jego zadań będzie należało dalsze koordynowanie procesu transportowego. Spedytor wprowadza zlecenie do wewnętrznego systemu informatycznego w firmie i potwierdza przyjęcie zlecenia mailem. Od tego momentu musi wybrać przewoźnika, który wykona zadanie. Gdy zlecenie zostanie przekazane przewoźnikowi, spedytor informuje zleceniodawcę o tym, jakim samochodem zostanie wykonane zlecenie. Dodatkowo zleceniodawca dostaje dane kierowcy, telefon kontaktowy oraz inne wymagane informacje.

4. Kontrola i przebieg transportu

Po załadunku załadowca musi potwierdzić spedytorowi ilość i wagę załadowanego towaru, aby stwierdzić zgodność z wartościami deklarowanymi w zleceniu. Gdy wszystko ostatecznie się zgadza, rozpoczyna się transport. Zleceniodawca ma stały dostęp do informacji na temat swojego zlecenia oraz o przebiegu transportu. Otrzymuje również maila z informacją w momencie, w którym przewoźnik dostarcza i rozładowuje przesyłkę. Jest to koniec realizacji zlecenia.

5. Kompletowanie dokumentów i badanie satysfakcji

Po wykonaniu transportu, pozostaje jedynie skompletować wszystkie dokumenty przewozowe. Zalicza się do nich między innymi:

  • list przewozowy z potwierdzeniem dostawy
  • dokumenty celne
  • faktury zakupu
  • Lieferschein

Na tym etapie wystawia się też fakturę, w zależności od preferencji – pocztą lub elektronicznie. Ostatnim elementem procesu logistycznego w BBA Transport System jest już tylko badanie satysfakcji z wykonanej usługi.

Regularne zbieranie uwag i opinii klientów jest dla nas o tyle ważne, że dzięki temu możemy rozwijać naszą ofertę i w pełni dostosowywać usługi do potrzeb klientów w przyszłości.

ZOBACZ TAKŻE: OPIS DOKUMENTÓW W TRANSPORCIE MORSKIM

 

Skontaktuj się z nami i zobacz, że klarowny proces logistyczny procentuje!

Zapraszamy do kontaktu – w ten sposób możesz przekonać się, jak sprawnie może przebiegać transport. Nasi spedytorzy nieustannie pozostają w gotowości, by pomóc Ci w osiągnięciu Twojego celu. Jako BBA Transport system zajmujemy się nie tylko transportem drogowym. Zapoznaj się również z naszą ofertą spedycji morskiej, kolejowej oraz lotniczej!

Mateusz Myszyński

Kierownik Działu Handlowego

Jeśli mówimy o miejscach, w których mogłem rozwinąć skrzydła, to BBA Transport System zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o pracę drużynową i zarządzanie zespołem. Dział Handlowy to zwarta i gotowa do działania drużyna – wszyscy znamy swoje role i współpracujemy ze sobą w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. Praca w sprzedaży wiąże się z nawiązywaniem trwałych relacji opartych na zaufaniu. Żeby zaufał mi klient, najpierw musi ufać mi mój zespół.

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.