ul. Lucerny 80, 04-687 Warszawa

miejsce na wersje językowe

Incoterms® 2010 – formuły handlowe przekładające się na transport
23 stycznia, 2020
Transport drogowy do Irlandii, transport Irlandia-Polska, transport całopojazdowy do Irlandii
29 stycznia, 2020

Transport to nie zawsze bezproblemowe przewiezienie ładunku z punktu nadania do punktu odbioru. W rzeczy samej, rzadko kiedy udaje się bezproblemowo wykonać zlecenie. Często samo przyjęcie zlecenia może być w jakiś sposób nietypowe i nastręczające problemów. Istnieje jednak taka zasada, że jeśli jest problem, to można znaleźć jego rozwiązanie. A gdy to rozwiązanie jest w jakiś sposób ciekawe, dobrze jest podzielić się nim z szerszym gronem. Z tego powodu dzielimy się z Wami kolejnym przypadkiem, tworzącym nasze transportowe case study! O tym, jak ratowaliśmy konferencję dla managementu jednego z gigantów technologicznych dowiecie się z dzisiejszego wpisu.

Transportowe case study: szybko, szybciej, jeszcze szybciej! Z Warszawy do Dublina w jeden dzień

Na wstępie musimy przedstawić kilka faktów, które przydadzą się do zrozumienia, czemu wbrew pozorom nie tak łatwo przewieźć coś z Warszawy do Dublina w jeden dzień. Zacznijmy od tego, że na dobrą sprawę taką możliwość daje jedynie transport lotniczy. Ten zaś, jak mówiliśmy już wiele razy, wymaga wielu pozwoleń, licencji i zaświadczeń. Objęty jest bowiem dużymi restrykcjami – nic dziwnego, skoro jedna groźna paczka w najczarniejszym scenariuszu może zniszczyć cały transport. Stąd wynikają obostrzenia, takie jak DGR (Dangerous Goods Regulations – więcej choćby pod tym linkiem), które odegrają dużą rolę w dzisiejszym wpisie. A nawet jeśli obostrzenia nie są największym problemem, nie zawsze można znaleźć dogodne połączenie. W takiej sytuacji bierzemy pod uwagę przeładunki i dowozy, a jeśli trzeba, również podwyższony priorytet. Tymczasem, nie przedłużając, prezentujemy najnowsze transportowe case study!

Z czym zwrócił się do nas klient?

Klient zwrócił się do nas z zapytaniem w kwestii transportu z Krakowa do Dublina. Przedmiotem transportu była wysokiej wartości platforma multimedialna przygotowana na potrzeby konferencji organizowanej specjalnie dla pionu kierowniczego z wszystkich krajów i obszarów działania międzynarodowego giganta technologicznego. Jako kluczowa dla organizowanego wydarzenia, platforma miała dotrzeć do Dublina w ciągu dwóch dni od przyjęcia zgłoszenia w nienaruszonym stanie. Klient wymagał ciągłego kontaktu i kontroli statusu wysyłki.

Jakie działania były konieczne do wykonania transportu?

  • Dobranie odpowiedniego środka transportu
  • Dokładne określenie zawartości przesyłki
  • Dodatkowe ubezpieczenie ładunku
  • Wybór podwykonawców
  • Kontrola ciągłości i przebiegu transportu

ETAP PIERWSZY: kontakt z klientem i wybór środka transportu

Pierwszym punktem styczności klienta z BBA Transport System był kontakt z Sylwestrem Jandą. Sylwester, odpowiedzialny za transport drogowy – również do UK i Irlandii – został polecony przez jednego z zadowolonych klientów. Początkowo planowano przewóz platformy transportem samochodowym, jednak po ujawnieniu terminów (pierwszy kontakt miał miejsce o 18.11.2019 o 20, deadline został następnego dnia ujawniony jako 8:00 AM 20.11.2019) zdecydowano się na transport lotniczy. W tym celu sprawa została przekazana Patrykowi Pawlikowi, który natychmiast rozpoczął działanie od kontaktu z partnerami w Lufthansa Cargo. Jedyny lot mogący obsłużyć wysyłkę ruszał z Krakowa z przeładunkiem w Monachium o 13:25 dnia następnego, czyli 19.11.

ETAP DRUGI: transport lotniczy

W celu oszczędności transport ładunków często odbywa się w lukach bagażowych samolotów rejsowych. Wynajęcie dedykowanego frachtowca generuje dodatkowe koszty.

W nocy ładunek został przetransportowany do Krakowa do odbycia transportu w serwisie ZXO (jeszcze pilniejszy niż priorytet). Rano, po dotarciu przesyłki na lotnisko i przy pakowaniu, okazało się, że w platformie znajdują się niezadeklarowane wcześniej urządzenia z bateriami (w tym smartfon i tablet). Restrykcyjne przepisy DGR nie pozwalają na transport tego typu towaru bez odpowiedniego oznaczenia, dlatego sprzęt musiał zostać zdemontowany, umieszczony w specjalnym oddzielnym kartonie i odpowiednio oznaczony zgodnie z wymaganiami. To konieczne działanie stworzyło ryzyko zbytniego opóźnienia transportu. Przepakowany, oznaczony i zabezpieczony towar został jednak dostarczony do odprawy odpowiednio wcześnie i w związku z tym wyruszył bez opóźnień.

ETAP TRZECI: odbiór w Dublinie

Kolejnym wyzwaniem okazało się zorganizowanie odbioru towaru z lotniska w Dublinie. Dzięki przynależności do sieci WCA mogliśmy szybko bezpośrednio skontaktować się z zaufanym agentem w Dublinie. Po przedstawieniu całej sytuacji i krótkich negocjacjach, nawiązaliśmy z nim współpracę. Dzięki jego pośrednictwu i znajomości lokalnego rynku, udało się szybko zorganizować odprawę celną, obsługę lokalną i dostawę do hotelu, w którym odbywała się konferencja.

Lot po przeładunku w Monachium dotarł do Dublina o 17:15 19.11.2019. Został odebrany przez podwykonawców, sprawnie odprawiony i wysłany do dalszego transportu w ciągu czterech godzin. Następnie, z wykorzystaniem transportu drogowego, przewieziony do hotelu, w którym odbywała się konferencja. Platforma multimedialna dotarła do celu o godzinie 23, co pozwoliło na bezpieczne rozstawienie jej bez ryzyka opóźnień jeszcze w nocy przed początkiem konferencji.

Co sprawiało największe trudności?

Według Sylwestra i Patryka do największych trudności należały:

  • bardzo późny kontakt ze spedytorem
  • konieczność dostarczenia ładunku w bardzo krótkim terminie
  • brak wcześniejszej informacji o zawartości w przesyłce elementów podlegającym przepisom DGR
  • trudność ze znalezieniem preferencyjnego połączenia z Dublinem
  • konieczność szybkiego zorganizowania zaplecza i procedur w Irlandii

Jakie efekty przyniosło wykonanie tego transportu?

Ekspresowe działanie naszych spedytorów: przyjęcie zlecenia w późnych godzinach wieczornych i rozpoczęcie procesu spedycyjnego w środku nocy pozwoliło na rozpoczęcie transportu w jedynej i ostatniej możliwej chwili. Do transportu wybrany został najodpowiedniejszy środek transportu w korzystnym połączeniu z miejscem docelowym. Dzięki umiejętności radzenia sobie z nieprzewidzianymi kryzysami, spedytorom udało się uniknąć opóźnień przy odprawach i załadunku. Platforma dotarła do ośrodka organizującego konferencję o godzinie 23 dnia poprzedzającego wydarzenie, dzięki czemu obsługa była w stanie na czas przygotować instalację i spotkanie managerów międzynarodowego giganta technologicznego z całego świata mogło odbyć się bez przeszkód.

Zapraszamy do kontaktu!

To transportowe case study powstało z jednego powodu: oferujemy najwyższą jakość usług i dbamy o interes naszych klientów. Taka postawa gwarantuje satysfakcję tych, którzy zdecydują się na współpracę z nami – dowodem tego jest rosnąca liczba klientów polecających nasze usługi. Chcesz przekonać się, że polecenia nie są bezpodstawne? Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy Ci zaproponować!

30 lipca, 2021

Ponadnormatywny transport lotniczy: dlaczego przepływ informacji w transporcie jest tak ważny?

Jeśli transport lotniczy jest wymagającą gałęzią transportu, to ponadnormatywny transport lotniczy tylko przyczynia się do prawdziwości tego twierdzenia. Transport ponadnormatywny wymaga specjalnych przygotowań, sprawnego przepływu informacji […]
Mateusz Myszyński

Kierownik Działu Handlowego

Jeśli mówimy o miejscach, w których mogłem rozwinąć skrzydła, to BBA Transport System zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o pracę drużynową i zarządzanie zespołem. Dział Handlowy to zwarta i gotowa do działania drużyna – wszyscy znamy swoje role i współpracujemy ze sobą w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. Praca w sprzedaży wiąże się z nawiązywaniem trwałych relacji opartych na zaufaniu. Żeby zaufał mi klient, najpierw musi ufać mi mój zespół.