ul. Lucerny 80, 04-687 Warszawa

miejsce na wersje językowe

Incoterms® 2010 – formuły handlowe przekładające się na transport
23 stycznia, 2020
Transport drogowy do Irlandii, transport Irlandia-Polska, transport całopojazdowy do Irlandii
29 stycznia, 2020

Transport to nie zawsze bezproblemowe przewiezienie ładunku z punktu nadania do punktu odbioru. W rzeczy samej, rzadko kiedy udaje się bezproblemowo wykonać zlecenie. Często samo przyjęcie zlecenia może być w jakiś sposób nietypowe i nastręczające problemów. Istnieje jednak taka zasada, że jeśli jest problem, to można znaleźć jego rozwiązanie. A gdy to rozwiązanie jest w jakiś sposób ciekawe, dobrze jest podzielić się nim z szerszym gronem. Z tego powodu dzielimy się z Wami kolejnym przypadkiem, tworzącym nasze transportowe case study! O tym, jak ratowaliśmy konferencję dla managementu jednego z gigantów technologicznych dowiecie się z dzisiejszego wpisu.

Transportowe case study: szybko, szybciej, jeszcze szybciej! Z Warszawy do Dublina w jeden dzień

Na wstępie musimy przedstawić kilka faktów, które przydadzą się do zrozumienia, czemu wbrew pozorom nie tak łatwo przewieźć coś z Warszawy do Dublina w jeden dzień. Zacznijmy od tego, że na dobrą sprawę taką możliwość daje jedynie transport lotniczy. Ten zaś, jak mówiliśmy już wiele razy, wymaga wielu pozwoleń, licencji i zaświadczeń. Objęty jest bowiem dużymi restrykcjami – nic dziwnego, skoro jedna groźna paczka w najczarniejszym scenariuszu może zniszczyć cały transport. Stąd wynikają obostrzenia, takie jak DGR (Dangerous Goods Regulations – więcej choćby pod tym linkiem), które odegrają dużą rolę w dzisiejszym wpisie. A nawet jeśli obostrzenia nie są największym problemem, nie zawsze można znaleźć dogodne połączenie. W takiej sytuacji bierzemy pod uwagę przeładunki i dowozy, a jeśli trzeba, również podwyższony priorytet. Tymczasem, nie przedłużając, prezentujemy najnowsze transportowe case study!

Z czym zwrócił się do nas klient?

Klient zwrócił się do nas z zapytaniem w kwestii transportu z Krakowa do Dublina. Przedmiotem transportu była wysokiej wartości platforma multimedialna przygotowana na potrzeby konferencji organizowanej specjalnie dla pionu kierowniczego z wszystkich krajów i obszarów działania międzynarodowego giganta technologicznego. Jako kluczowa dla organizowanego wydarzenia, platforma miała dotrzeć do Dublina w ciągu dwóch dni od przyjęcia zgłoszenia w nienaruszonym stanie. Klient wymagał ciągłego kontaktu i kontroli statusu wysyłki.

Jakie działania były konieczne do wykonania transportu?

  • Dobranie odpowiedniego środka transportu
  • Dokładne określenie zawartości przesyłki
  • Dodatkowe ubezpieczenie ładunku
  • Wybór podwykonawców
  • Kontrola ciągłości i przebiegu transportu

ETAP PIERWSZY: kontakt z klientem i wybór środka transportu

Pierwszym punktem styczności klienta z BBA Transport System był kontakt z Sylwestrem Jandą. Sylwester, odpowiedzialny za transport drogowy – również do UK i Irlandii – został polecony przez jednego z zadowolonych klientów. Początkowo planowano przewóz platformy transportem samochodowym, jednak po ujawnieniu terminów (pierwszy kontakt miał miejsce o 18.11.2019 o 20, deadline został następnego dnia ujawniony jako 8:00 AM 20.11.2019) zdecydowano się na transport lotniczy. W tym celu sprawa została przekazana Patrykowi Pawlikowi, który natychmiast rozpoczął działanie od kontaktu z partnerami w Lufthansa Cargo. Jedyny lot mogący obsłużyć wysyłkę ruszał z Krakowa z przeładunkiem w Monachium o 13:25 dnia następnego, czyli 19.11.

ETAP DRUGI: transport lotniczy

W celu oszczędności transport ładunków często odbywa się w lukach bagażowych samolotów rejsowych. Wynajęcie dedykowanego frachtowca generuje dodatkowe koszty.

W nocy ładunek został przetransportowany do Krakowa do odbycia transportu w serwisie ZXO (jeszcze pilniejszy niż priorytet). Rano, po dotarciu przesyłki na lotnisko i przy pakowaniu, okazało się, że w platformie znajdują się niezadeklarowane wcześniej urządzenia z bateriami (w tym smartfon i tablet). Restrykcyjne przepisy DGR nie pozwalają na transport tego typu towaru bez odpowiedniego oznaczenia, dlatego sprzęt musiał zostać zdemontowany, umieszczony w specjalnym oddzielnym kartonie i odpowiednio oznaczony zgodnie z wymaganiami. To konieczne działanie stworzyło ryzyko zbytniego opóźnienia transportu. Przepakowany, oznaczony i zabezpieczony towar został jednak dostarczony do odprawy odpowiednio wcześnie i w związku z tym wyruszył bez opóźnień.

ETAP TRZECI: odbiór w Dublinie

Kolejnym wyzwaniem okazało się zorganizowanie odbioru towaru z lotniska w Dublinie. Dzięki przynależności do sieci WCA mogliśmy szybko bezpośrednio skontaktować się z zaufanym agentem w Dublinie. Po przedstawieniu całej sytuacji i krótkich negocjacjach, nawiązaliśmy z nim współpracę. Dzięki jego pośrednictwu i znajomości lokalnego rynku, udało się szybko zorganizować odprawę celną, obsługę lokalną i dostawę do hotelu, w którym odbywała się konferencja.

Lot po przeładunku w Monachium dotarł do Dublina o 17:15 19.11.2019. Został odebrany przez podwykonawców, sprawnie odprawiony i wysłany do dalszego transportu w ciągu czterech godzin. Następnie, z wykorzystaniem transportu drogowego, przewieziony do hotelu, w którym odbywała się konferencja. Platforma multimedialna dotarła do celu o godzinie 23, co pozwoliło na bezpieczne rozstawienie jej bez ryzyka opóźnień jeszcze w nocy przed początkiem konferencji.

Co sprawiało największe trudności?

Według Sylwestra i Patryka do największych trudności należały:

  • bardzo późny kontakt ze spedytorem
  • konieczność dostarczenia ładunku w bardzo krótkim terminie
  • brak wcześniejszej informacji o zawartości w przesyłce elementów podlegającym przepisom DGR
  • trudność ze znalezieniem preferencyjnego połączenia z Dublinem
  • konieczność szybkiego zorganizowania zaplecza i procedur w Irlandii

Jakie efekty przyniosło wykonanie tego transportu?

Ekspresowe działanie naszych spedytorów: przyjęcie zlecenia w późnych godzinach wieczornych i rozpoczęcie procesu spedycyjnego w środku nocy pozwoliło na rozpoczęcie transportu w jedynej i ostatniej możliwej chwili. Do transportu wybrany został najodpowiedniejszy środek transportu w korzystnym połączeniu z miejscem docelowym. Dzięki umiejętności radzenia sobie z nieprzewidzianymi kryzysami, spedytorom udało się uniknąć opóźnień przy odprawach i załadunku. Platforma dotarła do ośrodka organizującego konferencję o godzinie 23 dnia poprzedzającego wydarzenie, dzięki czemu obsługa była w stanie na czas przygotować instalację i spotkanie managerów międzynarodowego giganta technologicznego z całego świata mogło odbyć się bez przeszkód.

Zapraszamy do kontaktu!

To transportowe case study powstało z jednego powodu: oferujemy najwyższą jakość usług i dbamy o interes naszych klientów. Taka postawa gwarantuje satysfakcję tych, którzy zdecydują się na współpracę z nami – dowodem tego jest rosnąca liczba klientów polecających nasze usługi. Chcesz przekonać się, że polecenia nie są bezpodstawne? Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy Ci zaproponować!

30 lipca, 2021

Ponadnormatywny transport lotniczy: dlaczego przepływ informacji w transporcie jest tak ważny?

Jeśli transport lotniczy jest wymagającą gałęzią transportu, to ponadnormatywny transport lotniczy tylko przyczynia się do prawdziwości tego twierdzenia. Transport ponadnormatywny wymaga specjalnych przygotowań, sprawnego przepływu informacji […]
Mateusz Myszyński

Kierownik Działu Handlowego

Jeśli mówimy o miejscach, w których mogłem rozwinąć skrzydła, to BBA Transport System zajmuje pierwsze miejsce, jeśli chodzi o pracę drużynową i zarządzanie zespołem. Dział Handlowy to zwarta i gotowa do działania drużyna – wszyscy znamy swoje role i współpracujemy ze sobą w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. Praca w sprzedaży wiąże się z nawiązywaniem trwałych relacji opartych na zaufaniu. Żeby zaufał mi klient, najpierw musi ufać mi mój zespół.

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.